کسب و کار

ثبت چک‌های جدید در سامانه صیاد

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با تاکید و اشاره بر اینکه گیرنده چک هرگز چک ثبت نشده در سامانه صیاد را دریافت نکند، بیان کرد، قانون جدیدی که برای چک تصویب شده، به اجرای مقررات موجود در قانون مبارزه با پولشویی کمک و از جعل چک جلوگیری می‌کند. همچنین چک‌های قبلی به روال گذشته پذیرش و پردازش خواهند شد اما چک‌های جدید در وجه حامل صادر نشده و از طریق سامانه صیاد نقل و انتقال داده می‌شوند.

آمنه نادعلی زاده، معاون اداره نظام‌های پرداخت، در یک برنامه تلویزیونی گفت، قانون جدید چک شامل چک‌های بنفش رنگ می‌شود و دارای عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» است که از ابتدای فروردین ماه سال جاری (1400) توزیع شده‌اند که فرآیند تبادل آن‌ها با چک‌های قبلی فرق دارد، به صورتی که صادرکننده باید مشخصات چک چون تاریخ، مبلغ و هویت دریافت کننده و خود را در سامانه صیاد ثبت نماید.

نادعلی زاده ادامه داد، گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و استعلام چک و اطلاعات درج شده بر آن را در سامانه صیاد بررسی کند.همچنین چک‌های قدیمی در حال حاضر قابل استفاده می‌باشند اما دائمی نیست و بانک مرکزی در زمان مشخصی آن‌ها را از بازار جمع آوری می‌کند. گیرنده چک هرگز چک ثبت نشده در سامانه صیاد را دریافت نکند چرا که، آن چک قابلیت نقد شوندگی ندارد.

این مطلب مفید بود؟

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا