رپورتاژ

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، یک شرکت با مسئولیت محدود با اشتراک ۲ یا چند نفر و به‌منظور انجام امور تجاری تأسیس می‌شود. در این نوع شرکت‌ هر یک از سهامداران فقط به میزان مبلغ سرمایه‌ی خود در مورد بدهی‌ها و تعهدات شرکت مسئول هستند. این نوع شرکت‌ با مشارکت حداقل ۲ نفر قابل ثبت است و نام هیچ کدام از آن‌ها نباید در نام شرکت استفاده شود. همچنین عبارت «با مسئولیت محدود» در کنار نام اصلی شرکت ذکر می‌شود.

همه‌ی شرکت‌ها به مبلغی جهت ثبت شدن احتیاج دارند. حداقل سرمایه‌ی لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، ۱ میلیون ریال است و افزایش دادن سرمایه در آن اختیاری است. در این شرکت‌ها مبلغ سرمایه‌ی کل به مدیر عامل شرکت داده می‌شود و او باید نسبت به دریافت این مبلغ اقرار کند؛ اما ضرورتی برای ارائه‌ی گواهی بانکی نیست. انتخاب بازرس اصل و علی‌البدل در شرکت‌های با مسئولیت محدود اختیاری است.

شاید یکی از سؤال‌هایی که در مورد این نوع شرکت‌ در ذهن شما ایجاد شود این باشد که مدیران شرکت چه افرادی هستند و برای چه مدت انتخاب می‌شوند؟ مدیران این نوع شرکت‌ به‌صورت موظف یا غیر موظف از بین شرکا یا از خارج انتخاب می‌شوند و می‌توانند برای مدت نامحدود به فعالیت‌های خود ادامه دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند این مدت‌زمان را در اساسنامه‌ی شرکت ذکر کنند.

نوشته‌های مشابه

تقسیم سود یکی دیگر از مسائلی است که پیش از تأسیس یک شرکت باید به آن توجه داشت. در شرکت‌هایی که مسئولیت محدود دارند، سود شرکت به نسب سرمایه میان شرکا تقسیم خواهد شد. البته آن‌ها می‌توانند ترتیب دیگری برای تقسیم سود در اساسنامه‌ی شرکت در نظر بگیرند. حق رأی نیز برای هر یک از شرکا به نسبت سرمایه‌ی آن‌ها خواهد بود.شما میتوانید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با مشاورین ماهان تماس بگیرید

این مطلب مفید بود؟

دکمه بازگشت به بالا