دسته‌بندی نشده

بررسی طرح «مالیات بر عایدی سرمایه» در کمیسیون اقتصادی مجلس

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی، در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین  شده بود امروز اگر لیست اعضای وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم به کمیسیون اقتصادی ارائه شود، در این جلسه بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی را داشته باشیم که به هر جهت این اتفاق رخ نداد لذا کمیسیون به دستور جلسه عادی بازگشت.

غلامرضا مرحبا با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در این کمیسیون بیان کرد: در پی بررسی طرح مالیات بر عادی سرمایه دستگاهی مختلفی اعم از بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌های مجلس، اتاق اصناف، اتاق تعاون و مسئولین وزارت راه و شهرسازی در این جلسه حاضر شدند تا نظرات کارشناسی خود را در رابطه با مسائلی در خصوص حجم تراکنش‌ها و نوع تراکنش‌هایی که باید به سازمان مالیاتی ارسال شود، ارائه گردد.

مرحبا در ادامه گفت: در آخر بر اساس اینکه متن طرح، نهایی نشده بود ماموریتی به مرکز پژوهش‌های مجلس داده شد تا ان‌شاءالله تا آخر هفته ویرایش نهایی این طرح را پیرو متن قانون تهیه و به کمیسیون ارائه کند تا بررسی نهایی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی عنوان نمود که در این جلسه گزارش تحقیق و تفحص در اجرای قانون چک قرائت گشت و نماینده بانک مرکزی توضیحات لازم را رابطه با این گزارش مطرح کرد و مقرر شد در دستگاه‌های دیگر هم استعلام‌هایی صورت گیرد. فردا مجلس شورای اسلامی جلسه علنی نخواهد دشت، اما کمیسیون اقتصادی جلسه خواهد داشت و ادامه دستور کار خود را پی خواهد گرفت.

این مطلب مفید بود؟

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا