اقتصاد

ادامه داشتن محدودیت واردات 2500 کالا

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در شنبه شب در پایان سفر روز نخست خود به استان یزد با ملاقاتی که با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد داشت بیان کرد، ساخت قطعات داخلی در بسیاری از رشته‌ها افزایش یافته به طوری که اکنون در لوازم خانگی تا 75 درصد و خودرو تا 80 درصد به تولید داخلی رسیده‌ایم.

علیرضا رزم حسینی عنوان کرد، همچنین در زمینه پوشاک، کارخانجات در حال کار و فعالیت می‌باشند و با توجه به اینکه صرفه واردات پوشاک کاهش یافته، کار کارخانجات تولید پوشاک رونق گرفته است.

رزم حسینی ادامه داد، آمادگی داریم در یزد بر اساس این که این شهر قطب نساجی کشور می‌باشد، شهرک ویژه پوشاک راه اندازی کنیم که ملزوم به جانمایی در این رابطه است. همچنین این شهرک به صورتی ایجاد شود که امکان تکمیل زنجیره پوشاک فراهم باشد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واردات 2 هزار و 500 کالا در کشور محدود و حتی تحریم شده، گفت، این محدودیت‌ها برای رونق تولید داخل صورت گرفته و حتی اگر تحریم‌ها لغو شود، محدودیت واردات این کالاها ادامه خواهد یافت.

وی در رابطه با مرغ و تخم مرغ نیز افزود، تولید مرغ و تخم مرغ ما 85 درصد وابسته به سایر کشورهاست چرا که خوراک دام از خارج وارد می‌شود اما جهاد کشاورزی به دنبال تولید کلزا است.

این شخص مسئول خطاب به امام جمعه یزد گفت، توصیه شما در مورد خودکفایی در تولید دام را به مسئولان جهاد کشاورزی خواهیم رساند و امیدواریم بتوانیم در این زمینه گام‌های محکمی برداریم.

این مطلب مفید بود؟

نوشته‌های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا