کسب و کار

دستگیری به دلیل سوء‌استفاده از کارت‌بانکی بستگان

رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی و دستگیری پسری جوانی که با سوء‌استفاده از کارت‌بانکی فامیلان خود به کلاه‌برداری پرداخته بود، خبر داد.

سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان عنوان کرد، یکی از شهروندان کردستانی با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای «شهرستان سنندج» به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرده به‌حساب بانکی‌ وی مبالغی واریز و سپس برداشت‌ می‌شود به‌ گونه‌ای که کسی با حساب بانکی او کار می‌کند و در آخر مبالغی در چندین نوبت از حساب وی برداشت‌ شده است.

سرهنگ مهدی دانش پور افزود، بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه پس از بررسی فنی پرینت تراکنش‌های حساب شاکی، مشخص شد برخی از وجوه مسروقه جهت واریز اقساط سامانه متمرکز بانک ملت به حساب‌هایی متعلق به دو نفر واریز می‌شود که در آخر پس از تحقیقات، متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی متهم در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

دانش پور عنوان کرد، با ملاقات شاکی و متهم در پلیس فتا، وی اظهار کرذ که متهم از اقوام او می‌باشد و به سبب رابطه فامیلی و اعتمادی که به متهم داشته برای یکسری کارهای مالی، کارت‌بانکی‌اش را مدتی به امانت در اختیار او قرار داده بود.

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت، اطلاعات حساب بانکی جزئی از اسناد محرمانه هر شخص محسوب می‌‌شود و در صورت لزوم، هرکسی حتی نزدیکان و بستگان او می‌بایست هر اقدامی در نزد خود صاحب حساب انجام گیرد و مانع از دسترسی سایرین به این اطلاعات گردد.

وی در ادامه به شهروندان هشدار داد، تا جایی که امکان دارد افراد از قرار دادن کارت‌بانکی و اطلاعات مربوطه به آن به دیگران خودداری کنند و به‌منظور جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی گزارش خرید پیامکی خود را فعال نمایند تا در جریان تمامی تراکنش‌های مالی خود قرار بگیرند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، جهت ثبت گزارش از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اقدام نمایند.

این مطلب مفید بود؟

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا