کسب و کار

خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا توسط هلال احمر ایران

کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر، در رابطه با خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا، بیان کرد، سازمان هلال احمر 1 میلیون دوز واکسن کرونا را از چین خریداری خواهد کرد و مابقی واکسن‌ها که حدود 20 میلیون دوز می‌باشد از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

همتی در این باره عنوان کرد، در رابطه با واکسن کرونا تلاش‌هایی صورت گرفت و پس از دستور وزیر بهداشت نیز ما به جد تلاش‌های خود را آغاز کردیم. ما از منابع معتبر و البته خاستگاه شرقی برای واردات 1 میلیون دوز واکسن اقدام خواهیم کرد چرا که شرایط نگهداری این واکسن‌ها با شرایط ما هماهنگ‌تر می‌باشد.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد، در باره واکسن‌های اهدایی از طرف کشورهای غربی نیز ما پیگیر موضوع می‌باشیم، اما بر سر نگهداری این واکسن‌ها می‌باشد و ممکن است امکان انتقال آن با هواپیما وجود داشته باشد اما با توجه به دمای منفی 70 درجه در عرضه مشکل خواهیم داشت.

کریم همتی اضافه کرد، نیاز کشور تنها 19 تا 29 میلیون دوز واکسن کرونا است و قرار نیست کل کشور واکسینه شوند بلکه فقط افراد آسیب‌ پذیر باید آن را دریافت کنند.

همتی با اشاره به برخی نگرانی‌ها پیرامون توزیع واکسن کرونا تاکید کرد، سازمان غذا و دارو کشور مانند همیشه بر این موضوع نظارت خواهد داشت و واکسن به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 1 میلیون دوز از چین خریداری خواهیم کرد، عنوان کرد، مابقی واکسن‌ها که حدود 20 میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد. 150 هزار دوز اهدایی هم مربوط به شرکت فایزر می‌باشد.

این مطلب مفید بود؟

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا