کسب و کار

رونمایی از کهربا

آیین رونمایی از پروژه پرداخت موبایلی مبتنی بر EMV (کهربا) با حضور دکتر همتی صورت گرفت. رئیس‌کل بانک مرکزی بیان کرد این بانک به طور کلی در حوزه نظام‌های پرداخت سه هدف اصلی یعنی «افزایش رفاه و تسهیل دسترسی مردم»، «امنیت تراکنش ها» و «مقابله با جرم و پولشویی» را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد، خوشبختانه با تلاش‌های همکاران بخش فناوری‌های نوین بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک توانستیم این خدمت نوین را در شرایط تحریمی و در زمانی که به دلیل شیوع کرونا رعایت نکات بهداشتی حائز اهمیت است، ‌به عمل برسانیم.

رئیس شورای پول و اعتبار بانک‌ها و PSP ها را به حضور در رقابت برای ارایه این فناوری فراخواند و عنوان کرد، مسلما این خدمت، راحتی و امنیت مناسبی را در اختیار مردم قرار خواهد داد. همچنین مردم به استفاده از خدمات بانک‌ها و موسساتی که این خدمت را ارائه می‌کنند گرایش بیشتری خواهند داشت.

همتی با تاکید و اشاره بر اینکه بانک مرکزی در برخود با جرم و پولشویی بسیار جدی است، ادامه داد، در زمینه امنیت زیرساخت‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و بانک مرکزی در مبارزه با شرط بندی و قمار نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

وی افزود، با همکاری قوه قضائیه بیش از 2000 کارت بانکی که در مراکز قمار استفاده می‌شد، شناسایی شده‌اند. همچنین 500 هزار حساب بانکی نیز شناسایی شده که تصمیم بر آن است در سه مرحله اخطار، هشدار و پیگیری قضایی با دارندگان حساب‌ها برخورد شود.

در آخر، همتی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر در شبکه پرداخت نظام بانکی کشور فعال می‌باشند بیان کرد، خدمت نوینی که امروز رونمایی می‌شود حاصل دسترنج این افراد طی سال‌ها تلاش، به ویژه در دوران تحریم است.

این مطلب مفید بود؟

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا